Markarbetsträning!

Nu är det sommar! Fantastiskt väder igår!
 
Jag var igång på förmiddagen och red först Chokladen som jag red igenom LC:1 med. Sen Zippin som jag provade galoppen med igen, de tre första försöken blev rejäla bakutsparkar så jag trodde att ryggen skulle knäckas. Men fjärde försöket bkev fin galopp ett halvt varv! Även jätte försöket blev bra galopp, så nu kan vi nog säga att det går att galoppera på henne!
 
Sen släppte jag henne till Szum igen, hon har gått i straffhage en vecka efter att ha rymt men Paula flyttade Juliette på förmiddagen till ett annat ställe på byn så nu får hon gå med Szum igen. Jag sladdade ridbanan och bar fram eftermiddagens övning på banan, och lite annat pyssel som förberedelse inför det.
 
För sedan kommer det ett gäng elever! Först en privatlektion med dressyr och bommar, och sedan två ponnyekipage som red markarbete mot hoppning! Efter ridningen hade jag en liten föreläsning om hästens träning och vi fikade såklart! Roligt och mysigt, och perfekt väder!
 
Efter detta var jag trött och orkade inte laga mat så jag och Nisse åkte upp på byn och åt. Vi hämtade två balar åt Nisse på vägen tillbaka, sen nattade vi mina hästar och tror ni inte att Zippin var på rymmen då igen? Trots tre trådar och ström! Hon får en chans till sen blir det straffhage igen, hon stannar i vinterhagarna men där finns det ju inget gräs så vet inte riktigt vart jag ska göra av henne.. Sen åkte vi lite längs älven som avslutning på dagen!
 
Bild från markarbetsträningen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0