Löshoppningskväll!

Måndag morgon nu och så skönt att inte behöva jäkta till jobbet, man borde ha semester lite oftare!
 
Igår förmiddag red jag ut en sväng med Clarinett innan jag åkte i väg på ett par lektioner. Hemma igen så åt vi lövbiff och klyftpotatis till middag och sedan i väg till stallet igen. Red lite dressyr med Grå innan Paula kom till stallet.
 
Planen för kvällen var att löshoppa, det brukar ju mest vara jag och Linda som löshoppar och nu var Linda sjuk så det blev lite annat denna gång. Paula har ju varit med en del men den tredje tjejen, som har häst hos Nisse, som hjälpte till hade aldrig löshoppat! Jag måste ändå säga att det gick riktigt bra, i alla fall fram till slutet!
 
Först ut Juliette som ju tycker att det är lite onödigt att lyfta på benen, provade att hänga en jacka på hindret för att få henne att titta till men det blev lite väl mycket för då i stället tvärnit och hoppade stillastående! Dajmen är ju väldigt självgående och studsade lätt över hindren. För Wasabi var det sista löshoppningen innan visningen, hoppningen gick bra även om hon rev någon gång men hon rättar sig bra. Efter så tränade jag lite visning vid hand och då framförallt traven, och vi testade att ha drivare bakom också.
 
Eftersom det gick så bra så tog vi Zippin också även fast jag vet att hon kan ha lite hyss för sig, och det kan vara svårt när man inte är van. Hon började bra och hoppade fint, men sen tryckte hon sig ut från banan och hade lösgalopp på gården i stället! Hon fick ju mycket motion i alla fall!
 
Sen nattning av hästarna och jag började lite med Nisses papper som ska sorteras, vilket jag lär få ägna några kvällar åt framöver. Nu ska jag njuta av en ledig måndag, i alla fall ledig från Ica, trots att vädret ska bli sådär!
 
 
Clarinett på tur!
 
Jag tränar visning med Wasabi, Paula har fotat.
 
Juliette löshoppar, Laila fotade 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0