Ännu en regndag!

Ytterligare en regndag! Lite värme på ddt här så blir det grönt!
 
Jag började dagen med att rensa ut dåligt hö och elda upp det, tillsammans med foder säckar och rat från vintern. Gäller att passa på att elda lite innan det blir för torrt. Jag borstade även av Chokladen, hennes ben ser mycket bättre ut och hon är inte halt i skritt längre, men lite svullen och öm på ett ställe på hasen. Allt detta gjorde att det tog ett en stund att komma igång med ridningen och såklart hann det börja regna!
 
Jag tog Lemonaden först, longerade henne i galopp över bom och red sen. Är ett par-tre veckor sedan jag red sist och det är ju inte så bra för henne och hon var spänd i dag, och framförallt tjafsig i munnen. Jobbade henne ordentligt i skritt till hon var avspänd och loss, sen fortsätter vi arbetet i morgon. Red även Szum, även på honom är det inte så positivt med ridpaus och det var ännu längre sedan jag satt på honom sist, måste vara 1.5 månad i alla fall. Men det gick rätt bra, vi red lugnt men han kändes avspänd förutom när flickorna brakade igenom några träd i sin hage, då flög han i väg. Longerade Zippin, det kändes lämpligt efter hennes race på gården igår, dock var hon väldigt pigg i dag med!
 
Sedan fixade jag i ordning beteshagen nedanför Paulas hus, det är nog redan mer gräs där nu än när jag släppte hästarna där i fjol i slutet av maj. Planen är att släppa ett par där till helgen. Åkte upp på byn och pantade, sen gjorde jag middag, lax och potatis, innan jag åkte i väg på lektioner. Jobbade även två hopphästar i töm då deras ryttare ramlat av och inte fick rida på ett par dagar. Roligt med nya hästar att jobba, och sen ett par lektioner också det med lite nyare ekipage.
 
Tillbaka i stallet på kvällen så jobbade jag Wasabi i töm, det blev ett lätt pass då hon kändes lite matt efter hoppningen igår, gäller att försöka ta det lite lugnt nu dagarna innan visningen. Sen nattning av hästar och nu nattning av mig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0