Vintermånad!

Mars är ju faktiskt en vintermånad och igår morse visade termometern - 19 grader! Nu väntar snö i två dagar så än är inte vintern över!
 
Jag hade inte så bråttom att börja rida igår med tanke på temperaturen, sen på dagen blev det mildare och stundtals sol, men blåste kallt hela dagen. Mockade en lösdrift och red Chokladen på slingan. Sen kom Linda och vi red Bea och Clarinett i skogen och pulsade snö. 
 
Sen åkte vi till ett vindskydd och gjorde kolbullar, förutom jag, Nisse och Linda så var även Lindas svägerska och brorson med. Men det blåste kallt och när kaffet blev både svalt och svagt så gav vi upp och åkte hem och drack kaffe i stället!
 
När jag nattade hästarna på kvällen så tog jag Grå i töm, hon har haft en vecka vila och ska få jobba lite från marken nu först. Jag har även ställt Wasabi på vila, tanken först var att rida någon vecka till men eftersom det är svårt att rida ut nu så tar vi det nu. Hon vilar dessutom mycket i hagen så det behövs nog.
 
I dag blåser det, och så ska det komma snö. Inte utan att jag längtar till vår, bar ridbana och grönt gräs nu!
 
Från Chokladens ridjobb på slingan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0