Vårvintern är här!

Sol i dag och vårvinterväder även om det blåste rätt mycket, trots vädret har jag varit seg och lite obruksam i dag. Det är egentligen inte så konstigt, jag blir så när det snurrar lite för mycket om pengar, eller då brist på dom, och det gör det nu. Vintern har varit tuff med vädret, först is, sen snömängderna och kylan, mycket inställda lektioner gör att det blir känsligt och jag blir beroende av att alla betalar, och jag vänder och vrider på allt för att få det att fungera. Jag hatar verkligen att ha det så, men vet att det brukar lösa sig, men det sätter sig verkligen på mitt humör!
 
I alla fall så lyckades jag mocka och spåna ett par lösdrifter innan jag red Wasabi på slingan, vilket var ett mindre äventyr. Började med att gå med henne ett varv på slingan så hon skulle få se sig runt, det blev bra lydighetsträning då hon var rätt loss och trampade på mina fötter ett otal gånger då hon tyckte att jag gick alldeles för långsamt! Hade burit ut pallen till slingan dels för att slippa rida där det är is och dels för att göra det enklare. Första uppsittningsförsöket så drog hon i väg, jag hoppade av och hon kastade sig ut i snö så jag tappade henne, men det var djup snö så hon for omkull och höll inte på att ta sig upp! Hon blev nog lite rädd för andra försöket att sitta upp gick mycket lugnare och sedan var hon väldigt noga att inte trampa bredvid det upptrampade spåret. Vi red ett par varv bara men Wasabi tyckte nog att det var tillräckligt för det tog inte lång tid i hagen sen innan hon hade lagt sig att vila...
 
Sen tog jag Szum i töm, det skulle ha varit Zippin men jag orkade inte lägga tiden på att försöka fånga henne när hon inte ville utan tog en häst som faktiskt ville följa med. Det är så energikrävande med hästar som inte vill bli fångade! Szum var laddad, taggad och full med energi som bubblade ut!
 
Medan jag väntade på Linda så påbörjade jag projektet att dra loss och fram transporten. Den är inte använd sedan jul men var inte fastfrusen, dock fick jag jävlas för att få på den få bilen som stod på snö blev för hög mot transporten som stod på gräs. Precis när Linda kommer och ska hjälpa mig så får jag på den och kan dra fram den. Då rider vi Bea och Chokladen i skogen, i all snö vilket Chokladen gjorde riktigt bra!
 
Hann börja med middagen när jag får hjälp med att köra in balar, lämnar över kockandet till Nisse och åker till stallet igen för att få in balarna. Tillbaka igen är maten klar! Efter jag ätit så var det bara att åka i väg på ett gäng lektioner. 
 
Nu sova, tidig morgon väntar i morgon. Jag ska jobba och för Rollcat fortsätter bruksprovet, så spännande!
 
Wasabi på slingan, sol och välartad häst. 
 
Men på den här bilden ser hon ju rätt busig ut:
 
 
Och här är jag, Chokladen och Linda på väg nerför backen i snön! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0