Urblåst!

Dagen började bra, med frukost i sängen framför vasaloppet på tvn! Nisse fyllde år i dag så det passade ju bra.
 
Fortfarande blåsigt, men jag tog Lemonaden och Wasabi i töm. Roligt att se att Lemonaden har blivit mycket starkare och bättre i formen nu när hon blivit mer riden. Wasabi fick testa ett nytt bett, hon har ju varit väldigt stökig med bettet och tränsning, speciellt i fjol vår när jag började med bett. Hade novabett på henne då för hon kastade så med huvudet när jag tränsade att det blev farligt med metallbett om man fick det i ansiktet. För några veckor sedan bytte jag till ett plastbett då hon höll på bita av novabettet, och det tycker jag att hon har fungerat på. Men jag har länge varit inne på att testa ett tredelat med fasta ringar, eftersom det är mitt favoritbett just nu som jag rider typ alla hästar på nu, så beställde ett som såg så fint ut. Blev väldigt besviken när jag fick det, stort, klumpigt och tjockt.... Men bestämde mig för att testa det ändå, visst lite långt men annars inte så fel. Wasabi fick även fortsätta jobba med galoppfattningsrna i töm. Jag är inte så sugen på att galoppera henne uppsuttet än, då hon blir rätt yvig, byter galopp, kickar, går i korsgalopp och efter galoppen så går hon i sin favoritgångart: balanstrav! Men bara på några gångers galopp jobb i töm så har det blivit bättre så jag fortsätter med det så länge!
 
Sen åkte jag i väg på lektioner, fick ställa in utomhuslektionerna men ena stället jag skulle till har ett litet ridhus så där gick det bra att köra. Handlade tårta åt Nisse på vägen hem, och när jag väl kom hem var det redan gäster på plats så det var lite stök innan jag kunde steka två hamburgare och åka till stallet. Där fick även Clarinett gå lite i töm innan nattning av hästarna, och sen ägnades kvällen åt att Linda kom och fikade tårta. Nu känns det som man ätit lite väl mycket socker och som att jag blivit urblåst i huvudet hela helgen...
 
Lemonaden i solen och blåsten i dag! 
 
Fin i formen i dag! 
 
 
Wasabi testar sitt nya bett! Kanske lite långt... 
 
Hon börjar bli fin i kroppen och se lite mer vuxen ut! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0