Typiskt vårväder!

Igår var det typiskt vårväder, ena stunden sol och nästa snöfall eller hagel, och såklart blåst till det! Tror att jag hann med alla väder med alla hästarna som jag red. Dock väldigt fint när solen var framme...
 
Efter att ha mockat en lösdrift så skulle jag rida Zippin, men hon ville inte bli fångad så jag tog Szum först i stället. Gjorde ett försök att ta henne även sen men hon tänkte inte bli lurad denna gång, måste säga att det tar ganska mycket energi och tid med hästar som inte går att fånga, helt hopplöst att försöka planera något. Men ändå är det bara ett par hästar på alla dessa år som varit svårfångade.
 
Jag red Szum som var spänd och ett par gånger stannade och sköt rygg, men däremellan kunde jag trava utan problem. Tror att han behöver komma igång lite mer, då brukar sånt där försvinna på honom. Red även lite dressyr med Lemonaden, Clarinett fick pulsa sbnö i skogen och Dajmen longerade jag i snön. Kunde konstatera att det fortfarande är mycket snö kvar!
 
Sen middag och i väg till ponnyn som jag tömkörde och red för någon vecka sedan. Den har hunnit haft feber sedan jag var där sist för en dryg vecka sedan då den fick en rejäl reaktion på vaccineringen, kom ihåg att ha extra koll på hästarna dagarna efter vaccinationen för det är inte ovanligt att de får lite feber, i det här fallet var det dessutom ordentlig feber. Det är lite som med coronvaccinet som diskuteras nu, vissa får mer biverkningar än andra. Jag tömkörde lite, red och avslutade med att tjejen som äger ponnyn red lite. Sen direkt vidare på personalmöte på Ica.
 
Nu ny dag och än så länge är det sol!
 
Lemonaden på banan!
 
Clarinett spårar upp stigen i skogen!
 
När vi kom tillbaka satt Baloo och väntade på pallen!
 
Dajmen i snön, visst är hon fin?
 
Mycket snö är det fortfarande! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0