Sommartid!

Äntligen sommartid men som jag misstänkte blev det en lång dag igår och i dag är det segt att ta sig upp.. 
 
Jag red i alla fall ut Clarinett innan jobbet igår, vi travade mycket på grusvägen som nu är framtinad och bar. Det blir mycket kondtionsjobb för Clarinett framöver, förutom att konditionen inte är på topp så är hon lite väl rund. Jag har haft bra hö i vinter, de andra hästarna som är lite svårare att hålla i hull är jättefina men Clarinett som är lite mer lättfödd är inte väl kurvig just nu!
 
Jag hann även göra bakbromsträning med Grå innan jag åkte på jobbet. Efter jobbet gjorde jag pastagratäng och sedan till stallet. Utan att stressa hann jag rida ut Lemonaden i skogen innan det mörknade, och red även lite dressyr på Zippin utan att tända på banan så definitivt skillnad på ljuset! Avslutade kvällen med chips och dipp!
 
När jag och Clarinett kom tillbaka från ridturen så satt Baloo och väntade på balarna! 
 
Klart att han måste vakta mattes höbalar så ingen tar dom! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0