Snöstorm!

Så drog stormen Evert in, tror i alla fall att det var hans namn, blåser och yr snö gör det i alla fall. Jag fick ställa in mina lektioner, är ganska less just nu på att allt blir inställt. Och väldigt less på att vara beroende av vädret... 
 
Jag mockade två av lösdrifterna i morse och tog sedan Szum i töm. Han har haft lite otur eftersom det har varit dåligt väder, eller något annat, varje gång jag ska rida honom men jag är inte så sugen att rida Szum i blåst när han inte är igång. Och i dag var det bra att jag stod på backen, han kickade så att han trasslade in sig i tömmen... 
 
Zippin red jag däremot på slingan lite, och efter henne så tog jag Lemonaden i töm. För att göra det lite roligare så testade vi en dressyrsadel när vi ändå höll på! Här någonstans började det blåsa upp mer och jag tog paus. När jag kom till Nisse så höll han på ta in en unghäst som skulle verkas så höll jonm sällskap med det innan jag gjorde kassler gratäng till mat. Fick kämpa med att få fyr i spisen och lite värme i huset samtidigt som katten vankade in och ut och lämnade dörren på vid gavel varje gång! Kändes hopplöst! 
 
På kvällen körde jag och Linda in en bal till Szums hage, och jag longerade Dajmen lite. Passade på att hoppa ett litet hinder för att spexa till det lite. När jag var klar i mitt stall så hjälpte jag Nisse att ta in hans hästar. Stoflocken brukar komma bara man ropar men i kväll vilket de inte in, trots vädret, så jag fick gå och hämta dom två gånger innan alla var inne.
 
Nu hoppas jag på lugnare väder i morgon!
 
Lemonaden testar sadel!
 
Undrar hur många sånna här bilder jag har i min mobil? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0