Påskveckan!

Påskveckan är här och det har vi känt av på Ica i dag då det kom mycket varor! I fjol pratades det mycket om att det skulle bli en annorlunda påsk, och det är ju samma som gäller i år. Men för mig är det lika varje storhelger, jag ser framför mig innan att jag ska rida en massa och sen mys på kvällarna och kanske umgås lite. Men sen tar jag på mig extra jobb på Ica, för att det hör till att jobba dessa helger, och bokar in lektioner och så slutar det med att jag bara jobbar och knappt ens hinner rida... Det ser ut att bli lika denna påsk!
 
I morse fick Szum jogga lite i lina innan jobbet. Fantastiskt att jobba till efter 18 och solen fortfarande lyser när man åker hem! Gjorde lättlagad mat, färdig potatisgratäng med skinka till, och sen till stallet. Grå stod på schemat och precis när jag satte foten i stigbygeln började det regna lite. Hann bara skritta ett par varv så bröt det loss ett ordentligt oväder med regn, hagel och stormbyar! När det blåste som värst kändes det som hela skogen skulle tippa över ridbanan, så då klev jag av! Gick med henne en stund innan jag satt upp igen, då i en blöt sadel och med en spänd häst. Behöver jag säga att hon inte gillar blåst? Men även om hon inte blev riktigt lösgjord och avspänd så var hon faktiskt ridbar och hon var nog mer irriterad över underlaget som ibland var mjukt och ibland bar på isen. Men det är inte många dagar kvar nu innan banan börja vara isfri, och det går ännu fortare när vi ride där så lite bra kom det ut ur dagens pass också. Ovädret hade dragit förbi när jag var färdigriden men då var jag ju redan blöt!
 
En blöt och lätt missnöjd Grå efter kvällens ridning i ovädret! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0