Tisdag!

Igår var det jacka på, jacka av mest hela dagen! Ingen riktig värme och blåste kallt, men i solen när det var vindstilla var det varmt! Hittade i alla fall jackan som jag inte behövt på flera veckor!
 
Började dagen med en ridlektion! En yngre tjej i grannbyn som ridit mycket i skogen men inte ridit lektioner och som nu vill börja tävla! Sen lite fika innan jag åkte ner till betet och red ut Clarinett och Chokladen. De fick båda gå en tur på grusvägen eftersom det var rätt blött överallt efter nattens regnväder. När jag red Chokladen så blåste det upp rejält och började regna, samtidigt som det var sol, som tur var så var det ett kort oväder och vi hann inte ens tillbaka innan det dragit vidare.
 
Upp på gården och tog både Pricken och Zippin i töm. Pricken börjar förstå tömkörningen och planen är nu att jobba lite mer med sadeln och uppsittning nu framöver. Sen hem och fixade mat innan jag åkte i väg på några, lektioner. Avslutade kvällen hemma sedan med rabarberpaj och glass!
 
På väg med Chokladen, innan ovädret drog förbi!
 
Uppställd efter ridningen, spännande skuggor men blank är hon i alla fall!
 
Pricken på banan, jag longerade lite först innan jag tömkörde honom.
 
Regnbågen ovanför beteshagen igår kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0