Svenska Flaggans dag!

Igår var det Sveriges dag! Jag jobbade och märkte inte så mycket av nationaldagen!
 
På morgonen så longade jag Pricken, ägaren trodde inte att han var longerad för han var inte det hos dom i alla fall, men det är han nog eftersom han gjorde det så pass bra. Jag testade även lite utrustning och kollade hur det passade.
 
Efter jobbet så ägnade jag först en del tid åt att vänta på en häst som sen inte kom eftersom de inte kunde lasta den. Jag red i alla fall Zippin i hagen bakom gästhuset, skönt att slippa dammet på banan lite. Och sen åkte jag och Linda ner till betet och red Grå och Clarinett. Grå har en liten svullnad så det blev skritt igår och nu några dagar eller vecka tills det är borta.
 
Sista rycket var att hämta en transport jag lånat och sen åkte jag och Linda till Liden och hämtade Nisse. Han hade varit till Rättvik och lämnat hingstar på bete och sen åkte han buss från Sundsvall. När vi kom hem fikade vi rostade mackor och kaffe, redan då var klockan över midnatt... Nu tidig morgon och i väg igen!
 
Pricken låg igår morse, han verkar inte så stressad på nytt ställe!
 
Pricken på banan! Söt som en maräng!
 
I skogen på Grå och med Clarinett och Linda! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0