Söndagen på midsommar!

Gårdagen började med regn men det gav med sig och eftermiddagen och kvällen blev riktigt varm i stället!
 
Jag skulle ju ha markarbetsträning med fika och teori på eftermiddagen så lite förberedelser inför det blev det först innan jag åkte ner på betet och jobbade Grå och Chokladen i töm. Sen upp på gården och red ut en sväng med Zippin, vi red en skogsväg men det var så mycket gräs och blommor att det inte gick att se vägen! Det är verkligen grönskande nu!
 
Sen sladdade jag banan och bar fram eftermiddagens övning innan det kom ett par transporter. Först hade jag en privatlektion lite mer mot dressyr och sen ett pass med markarbete mot hoppning med två yngre tjejer. Efter hade jag en lite mindre föreläsning om hästens rakriktning och vi fikade (en väldigt okladdig) kladdkaka med jordgubbar och grädde.
 
Linda kom när vi var klara och jag hjälpte henne att rida Szum, och sen hjälpte hon mig med Pricken. Det var bra med lite hjälp, dels fick även hon se lite vad han gör när han spänner till och Linda har varit med så mycket med unghästarna att hon blivit riktigt bra på att läsa dom. Hon ledde mig när jag stod i stigbygeln, och hon upplevde att Pricken från början stängde av ordentligt. Han märkte inte att hon kliade honom men efter att han kommit igång och gått lite med mig på så slappnade han av tydligt, började tugga och sänka nacken. Det stämmer bra med känslan jag fått med honom, nu gäller det att komma in i hans bubbla även när jag sitter på!
 
Vi nattade hästarna, jag stekte på lite kycklingfiléer och kokade färskpotatis och sen åt vi det och rester sen lördagen till middag. Vi var alla trötta och jag började dessutom frysa tokmycket så det blev en tidig kväll. Nu ny dag och Ica väntar!
 
Grå i töm!
 
Chokladen, jag tycker att hon är så fin i kroppen nu!
 
Zippin ute i all grönska!
 
På säckar på ridbanan samtidigt, inte så vanligt!
 
Linda och Szum, Szum är så fin men han skulle behöva komma igång lite mer! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0