Regndag!

Igår kom regnet, man kunde nästan se gräset växa!
 
Jag var nere hos hästarna på betet på morgonen innan jobbet. Longerade Dajmen och red sedan ut Chokladen, eftersom det hade regnat så var grusvägen fin att rida på och vi kunde även galoppera. Jag får fint tryck i galoppen på hemvägen så det ska vi träna mer på!
 
Sedan skjutsade Nisse upp mig på jobbet, och där någonstans började åskan gå och regnet kom. Efter jobbet så regnade det fortfarande lite till och från, och efter en lättlagad middag så tog jag Pricken. Testade tömkörningsgjorden och som jag misstänkte så fick jag en ganska ordentligt reaktion på den. Men det går över rätt fort, jag upplever inte att han är sådär panikslagen som de kan bli av gjordtvång och sen är han mest irriterad, så det behöver inte vara så farligt, men jag ska jobba med tömkörningsgjorden nu tills han accepterar den, då borde inte sadeln vara några problem. Eftersom tömkörningsgjorden är smalare och utan resår så brukar hästarna tycka att den är sämre än sadelgjorden.
 
Nu ny dag, jag vaknade först jättetidigt med nackvärk, förutom att det inte gick lägga huvudet på ett vettigt sätt utan att det gjorde ont och brände så kändes det som att någon konstant drog mig i håret! Men jag lyckades somna om ett par timmar och nu är det bättre!
 
Wasabi och Grå hade sovmorgon igår!
 
Från Chokladens tur!
 
En blöt Prick med tömkörningsgjorden igår! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0