Hippotrim!

Planeringen för dagen sprack, inte ovanligt men denna gång var orsaken bristen på Hippotrim som verkar råda nu! Hippotrim är ett typ penicillin till häst som Lemonaden ska ha då hon har baciller som ställer till det för att bli dräktig. Men det var ju lättare sagt än gjort att hämta ut det, planen var att hämta ut i Östersund i morgon bitti då vi ändå ska dit men där fanns det enligt nätet ett fåtal kvar när jag kollade på morgonen men sen när jag ringde fanns ingen. Inte heller i någon av de orter som Nisse passerade hem från Rättvik heller, men i Sollefteå fanns en (!!!) förpackning som jag lyckades lägga undan!
 
Hjälpte Nisse i morse att komma i väg med sin tvåårs hingst som skulle på hingstbete i Rättvik. När de åkt så började jag dagen nere på betet med en tur på Chokladen, fortsatte sedan hemma med en hopplektion. En yngre tjej som inte tränat så mycket innan på en äldre islandshäst som inte hoppat så mycket och i dag hoppade de som ett riktigt rutinerat ekipage!
 
Red Szum, han fick trava på banan och sedan skritta runt träd i skogskanten. Zippin red jag i en av sommarhagarna som är tom nu, och vi kunde till och med galoppera lite. Och under tiden ringde jag ju till alla apotek som möjligen kunde ha Hippotrim, så när jag var klar med Zippin åkte jag till Sollefteå och tog ut det, och åt lite. Inte så mycket mer utan när jag kom hem kom Linda och vi drack en kopp kaffe innan vi åkte och red. Vi red en klättertur med Clarinett och Grå, och i vanlig ordning tappade vi bort stigen några gånger.
 
Nisse är inte hemma igen och i morgon ska vi i väg tidigt, får se hur det går. Jag ska i alla fall försöka sova nu!
 
Szum styr runt träd!
 
Utsikten från kvällens tur! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0