Hemgång!

Vad det är jobbigt att inte ha någon bil! Känns som att det är en sommartradition, förra sommaren var jag ju utan bil mest hela tiden... Jag behöver ju bilen hela tiden!
 
Igår morse hade stona gått hem, vet inte om de hade hört mig prata om att jag skulle byta hage på dom i helgen, men de hade glömt Grå kvar på betet! Grå var såklart jättestressad, hon har ju svårt att vara ensam men går inte ut om staketet inte är helt rivet och det var det inte nu. Det är ju bra att de går hem och ingen annanstans men det blir ju en massa extra jobb. Jag red i alla fall ner Clarinett till Grå medan de andra tre flickorna fick stå i en hage på gården så länge.
 
Efter en väldigt varm och stressig dag på jobbet och middag så gjorde jag i ordning nästa beteshage. Jag drog inte någon tredje tråd, får höra det i helgen eller veckan, klockan var ju ändå så mycket. Red sedan ner Clarinett med Grå som handhäst dit, nu är det bara de tre flickorna på gården kvar och de tänkte jag försöka flytta i kväll. Sen är ju det ett projekt i dig utan bil! Det är väldigt mycket jobb bara att fixa hagar och flytta hästar på sommaren, fast man tycker att det är så lättsamt med häst sommartid...
 
Grå och Clarinett nöjda på betet!
 
Fina, Lilla Grå! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0