Sista ridläger dagen!

Tre dagars ridläger är över, det har varit varmt, roligt, uttröttande och helt fantastiskt!
 
Gårdagen började med svalare temperatur och moln, tjejerna red dressyr med volter och åttvolter på förmiddagen, på teorin pratade vi om utrustning och tittade på sadlar. På eftermiddagen var det banhoppning på schemat, men precis när första gruppen skulle börja hoppa banan så öppnade sig himlen och det kom en störtskur med tillhörande blåst. Ett av ekipagen hoppade banan utan problem men sen hade ponnyerna ställt sig med svansen mot regnet och ville inte gå. Vi gav upp den gruppen, hästarna hade hoppat bra innan, och tog en paus innan nästa grupp men behövde bara vänta en kvart så var ovädret över och sista gruppen kunde rida utan störningsmoment! Men jag var blöt i flera timmar sedan... 
 
Efter fika så var sommarens läger slut! Även om man blir väldigt trött och det är långa dagar så är det roligt med läger och något som verkligen hör till sommaren!
 
Jag stannade på Ica och handlade på hemvägen, åt lite snabbt och sen träffades jag, Linda och ytterligare en tjej i stallet. Linda red Szum och jag longerade Ratina och började med mina uppsittningsövningar på henne, bland annat gick jag vid sidan och styrde henne i åttor runt hinderstöden. Det är svårt att få henne fokuserad på mig och inte allt annat, och hon blir lite frustrerad när hon måste koncentrera sig och när hon ska stå stilla, men hon verkar vara obrydd.
 
Sen avslutade vi kvällen med fika och jag hade köpt fikabröd, Nisse kom hem ganska precis samtidigt som tjejerna åkte. Sen hann vi bara lägga oss innan vi hörde mystiska ljud ute, såklart hade fyra pållar passat på att ramla ut ur hagen! De var dock snabbt infångade och intagna i stallet. Det händer alltid något här!
 
Gårdagens enda bild, uppvärmning inför hoppningen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0