Klibbigt varmt!

Igår var det verkligen för varmt!! Men tjejerna på lägret kämpade på och red i värmen, själv blev jag svettig av att bara stå och titta på! De red på förmiddagen dressyr där de fick jobba med vändningar, på eftermiddagen hoppade vi bågar och på teorin har vi pratat om träning och upplägg, och vi gjorde även bedömning av två hästar. Då fick de kolla av hull, muskler och status på hästen. Bra dag trots värmen!
 
Hade en lektion på väg hem, och sen skulle jag och Linda träffas i stallet men precis då drog ett åskväder igång. Så det blev en och en halv timmes kaffedrickande först! Sedan longerade jag Pricken medan Linda jobbade Szum. Jag gjorde även lite uppsittningsträning med Pricken, det jag kan göra utan att faktiskt sitta upp. Sedan nattning av hästarna och så gjorde vi varma mackor till kvällsfika!
 
Dressyren på lägret rids på en gräsbanan precis nere vid sjön, efter ridningen badar både ryttare och hästar!
 
Dock dammigt på hoppningen!
 
Pricken på banan med Szum och Linda i bakgrunden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0