Fredag!

Äntligen blev det lite jobb med mina egna hästar! En intensiv vecka som blev ännu värre med bruten arm, allt tar så mycket länge tid!
 
Nu var det ju inte så mycket jobb att prata om men jag longerade i alla fall Clarinett och Chokladen. Sen var jag sugen att testa och se om jag kunde tömköra så då testade jag det med Pricken. Det gick ganska bra men skulle inte fungera om hästen var stark eller busig.
 
Sen fixade vi mat, jag duschade och bytte till Ica kläder och sen till jobbet. Känns jättekonstigt att komma till Ica så sent som klockan 15 på en fredag. Värsta hysterin med lunchtid, varor som kommer och mesta kundtrycket hade redan varit, och det var ju skönt. Men det är lite jobbigare att vara på Ica, trots att jag bara var där halva dagen och den lugnaste tiden, än när jag är hemma och stökar.
 
Prickens matte skickat och ville komma så efter jobbet bytte jag snabbt om och åkte till stallet, så det blev två jobb för honom igår dock väldigt lugnt och lätt. Jag försökte visa vad jag gjort med honom och hur han varit, och hur han är nu. Vi diskuterade lite och bestämde att han nu först ska få en vilovecka och smälta allt, passar ju bra medan jag har armen i paket!
 
Nu lördag och jag ska försöka jobba några timmar på Ica, jag hade glömt att ställa om väckarklockan så jag har lite bråttom...
 
Chokladen longeras!
 
Jag testade att tömköra med gipset, Pricken var försökskanin och gjorde det så bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0