Fortsatt värmebölja!

Ännu en dag med hetta och Ica-jobb! 3 arbetsveckor kvar till semestern nu, jag längtar!
 
Ändå en bra höstdag. I morse tog jag Pricken först, och i dag red jag två varv runt pallen själv! Nu var det visserligen ett steg i taget men ändå bra. Han går ett eller två steg, stannar som om han undrade om det var rätt och sedan ett par steg till... Egentligen ett väldigt normalt beteende när man börjar med dom. Men man kan säga att det går sakta framåt för oss!
 
Zippin longerade jag i en tom sommarhage och sedan testade jag lite bakbromsträning (slowskritt i backe) och det kommer vara ett bra jobb för henne så det ska vi göra mer. Sen hem, duscha och äta en tallrik fil innan skjutsen kom och vi åkte till jobbet! 
 
Efter jobbet fick jag ett ryck och gjorde en spontangrillning! Jag hade tagit hem tunna färdigmarinersde revben som jag grillade och vi åt med stripes och sallad, så gott! Linda kom också och åt innan vi åkte till hästarna och gjorde ett kvällsryck där. Vi red ut med Clarinett och Grå, red uppför backarna och hästarna fick jobba på sin dåliga kondition! Sen lite rabarberkräm till kvällsfika och nu sova!
 
22:30, utsikt från Grå i kraftledningen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0