Fästing!

I morse tog jag en fästing på Chokladen, det är den första jag tar på hästarna - inte i år utan överhuvudtaget här uppe, i alla fall vad jag minns! Så glad över att bo i Norrland!
 
Jag longerade även Dajmen i morse, med en annan sadellösning men fortfarande inte nöjd. Får fortsätta att testa men har lite nya idéer nu i alla fall.
 
Sen på jobbet, som vanligt var det galet varmt, en personal kort och mycket kunder. Inte så mycket att orda om utan det verkar vara normalläge. Slutade klockan 18 och lyckades med att inte bli så sent klar. Stekte hamburgare till mat och sedan till stallet. Tog Szum i töm och jobbade Pricken med uppsittningsövningarna och red ett par varv runt pallen, sen stod jag inte ut med knotten längre utan fick panik av att de kröp överallt! Han fick ett ryck när jag gick på höger sida och red från marken, och blev rädd och drog i väg men släppte det snabbt och även om han kändes något mer spänd så gick han fram bättre när jag satt på, inte bra men bättre!
 
När jag kom hem från hästarna så hade vi kaffebesök så det blev midnatt ändå, börjar bli en vana!
 
 
 Dajmen i morse! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0