10 grader!

Svalare och blåst, skönt för hästarna som slipper insekterna!
 
Igår ägnade jag förmiddagen nere på betet. Jag tog Chokladen och Clarinett i töm, och longerade Dajmen. Känns bra att få igång de igen! Sen åt jag lunch och på väg till jobbet så stannade jag och provade sadlar på en ponny.
 
Jag jobbar halvdagar nu så efter fyra timmar var det dags för stängning, och hemma igen en mellanlandning med lite kaffe innan jag och Linda träffades i stallet. Linda longerade Szum och jag Ratina, Ratina fick även jobba med styrningen från marken och med att stå still. Hon har väldigt svårt att stå still, och det är ju en förutsättning för att hon sen ska stå stilla vid uppsittning. Igår klev jag i alla fall upp i stigbygeln från pallen, det tyckte hon var lite konstigt så vi får göra det fler gånger.
 
I natt när vi la oss var det bara 10 grader, snacka om kontrast mot förra veckan! Nu ny dag och förhoppningsvis lite lugnare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0