Nyårsafton!

Gott nytt år alla läsare!
 
Jag jobbade igår på nyårsafton, slutade 16 och åkte då hem och började förbereda middagen lite, innan jag åkte till stallet. Där tog jag Grå i töm, hon har haft nästan en veckas julvila och var pigg och busig! Så skönt att det kommit lite snö så underlaget var tillräckligt bra för både galopp och bus!
 
Sen hem och fixade ihop en trerätters middag. Till förrätt toast med räk och kräftröra från charken på Ica toppad med räkor och lite ruccola. Huvudrätten var potatisgratäng och älgkalvsfile med sallad. Sen gick vi ut i Nisses stall och tog in de sista hästarna, och medan Nisse fodrade så gick jag in och diskade och gjorde kaffe. Efterrätten var glass med maränger och grädde.
 
Vi la oss tidigt och sov på tolvslaget men vaknade strax efter, var rätt lugnt med raketer här och hemma hos mig är det alltid hellugnt. Nu väntar ett helt år att fylla med en massa kul och en del jobb,så även denna dag. Ica har stängt men jag passar på att ha lite lektioner i stället!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0