Kallare!

Jag hade fel när jag trodde att det vände igår kväll, ännu kallare i dag...
 
I morse - 22 grader, något bättre på dagen när jag var på Ica och sen - 20 i kväll. Blir inte så mycket vettigt hästjobb, när jag var yngre red jag ofta i 20 minusgrader men inte nu längre. Dels är jag mer frusen, dels är jag orolig för att bli liggande efter en avfallning men framför allt beror det på att jag ju gör i ordning hästarna ute och därför är kall redan innan uppsittning. Att longera eller tömköra någon häst per dag går bra men annars får man sänka ambitionen när det är så här...
 
Så i morse longerade jag Lemonaden, detta trots att jag börjar lite senare dessa fredagar och egentligen borde ha tagit två hästar. Efter jobbet hjälpte Linda mig att fånga Zippin och så longerade vi henne och Bea. Sen åkte vi hem och fikade. Som jag hoppas på ridväder nu, men jag jobbar i helgen så det kan väl få vara kallt då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0