Frusen!

Fina vinterdagar nu, och jag gillar vintern när den är så här, men jag har ändå svårt att hålla mig tillräckligt varm när jag har lektioner. Måste ha bättre kläder, men skyller på åldern för jag frös inte så här mycket när jag var yngre! 
 
I dag gjorde jag ett ryck med hästarna på förmiddagen. Började med att försöka fånga Zippin, hann ge upp och bytte till Lemonadens grimma men när jag skulle gå förbi Zippins hage hade hon och Szum ställt sig vid ingången och huset deras så jag ville testa en gång till. Fick in henne i huset, med hjälp av Szum, och kunde sedan fånga henne! Hon tyckte nog att jag hade vunnit dagens kamp för hon skötte sig som ett ljus när jag gjorde i ordning henne, inga diskussioner alls! Hon fick sedan jobba i töm och gjorde det bra. Nu hoppas jag att det håller i sig! 
 
Red sedan Grå, började på banan med lite trav jobb och red sedan upp en stig bredvid banan. En kortare stig lämplig för att skritta fram eller av hästarna, Grå fick gå den ganska många varv och med en del trav. Men sen red jag Wasabi där, jag longerade lite först och satt upp på banan och sen skrittade vi ett par varv runt den lilla rundan. Hon tyckte att det var svårt med balansen i snön med matte på, och även att en liten gran med snö på var orimligt läskig, men skötte sig utmärkt.
 
Sen klämda mackor till lunch och i väg på en hel drös lektioner och tömkörning av en ponny. Trots att det egentligen inte var så kallt så frös jag rejält och det blev paus för att tina och fixa mat innan jag nattade hästarna. Man blir kall när man står eller sitter stilla, hopplöst att klä sig tillräckligt för det. Nu har jag duschat och är varm igen och ska ladda för jobbdag i morgon!
 
Zippin i töm!
 
Utsikt från Grå!
 
Lemonaden blev lite svartsjuk på lillasyster som fått vara ute på jobb. Hon ville också ha uppmärksamhet och kärlek!
 
Så fin! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0