En dags andningspaus!

Efter den sista veckans väder så kändes dagens 8 minusgrader och lätt snöfall som en befrielse! Så skönt att kunna jobba hästarna lite och inte bara fokusera på att få allt att fungera. Men det verkar bli ett kort andningshål för nu har det gått ut klass 2 varning för kraftigt snöfall i natt och i morgon...
 
Jag tycker att det var roligt i dag att få jobba lite hästar i dag, utan att riskera att frysa sönder. Vattnet som hade frusit igår tinade i dag på dagen så nu kan jag fylla vattendunkarna som vanligt igen. Först ut i dag var Chokladen som fick jobba i töm. Banan är fortfarande tung av all snö men börjar bli hyfsad, lagom till nästa snösmocka...
 
Red Clarinett som fick fortsätta trampa upp slingan jag har. Den blev så bra efter förra snöfallet men sen var ju mina hästar lösa och sprang kors och tvärs över den, nu försökte vi packa ihop den lite mer och med mer snö, några varv till att rida på den blir det nog bra. Sen red jag även Grå men på banan då. Sist jobbade jag Wasabi lite lugnt i töm. Jag är lite försiktigt med henne och det nu tunga och lösa underlaget då jag tror (inbillar mig?) att hon är mest känslig för det. Det tror jag pga att hon är gänglig och svag, väldigt rörlig och dessutom med något veka kotor. Tänker att vi ska försöka vänja hyfsat försiktigt och sen i den mån det går växla underlag. Av någon anledning är jag mycket nojigare med henne och skador överlag än de andra, jag har fått för mig att hon är mer i riskzonen för skador. Främst då av de anledningarna ovan, alltså att hon är rörlig, obalanserad, gänglig och därmed svag i kroppen, dessutom har hon en  gammal sårskada som inte läkt så fint (av olika anledningar) som jag ibland får för mig kan ställa till det, trots att den är ytlig. Men man kan hitta många anledningar till att noja sig och oroa sig om hästarna... 
 
Sen hem och gjorde pizza till middag och sedan i väg på lektioner. När jag kom hem jobbade jag Bea i töm åt Linda innan det blev kväll. Än har det inte börjat sna något mer rejält men det kommer nog!
 
Grå i dag! Matchar bakgrunden bra! 
 
Wasabi och alla hennes miner... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0