Äntligen snö igen!

För en vecka sedan trodde jag inte att jag skulle säga det här igen:äntligen snö igen! Men kvällens snöfall har gjort att kylan äntligen börjar släppa sitt grepp och nu i kväll bara -17 grader. Att jämföra med morgonens -28 så känns det som en fullt hanterbar temperatur. Men nu väntar 3-4 decimeter snö de närmaste dagarna, igen...
 
Även den här dagen har gått åt till att kämpa mot kylan. Vaknade i morse till 13 grader i sovrummet, då är det husets varmaste rum och i köket var det bara 8 grader... När jag kom till stallet hade vattnet frusit där vi fyller dunkarna till hagarna. Som tur var rann det i handfatet, så jag kunde fylla upp dunkar mgenim att fylla upp i en hink i handfatet och hälla i dunken. Tog rätt lång tid, och blev rätt blött, men jag kommer uppskatta när det fungerar som vanligt igen. Jag hade varit förutseende igår kväll och fyllt upp två dunkar, och sen fyllde jag två hos Nisse men trots det så har jag fyllt 10 dunkar med hink metoden!!! Räknade att jag burit ut 14 vattendunkar till hästarna i dag, det är rätt mycket.... I kväll rann fortfarande inte vattnet och jag är lite orolig över att det ska frysa sönder eller börja spruta när det tinar igen. 
 
Pysslat på hemma med lite förberedelser för bokföringen, och såklart fixat mat och eldat. På kvällen var temperaturen bättre och jag kunde inte låta bli att ta Clarinett ett jobb i töm. Det var roligt att jobba med hästarna igen, och kunna vara ute uran att oroa sig för att frysa. Nu längtar jag efter att få rida i snön och komma igång med träningen av hästarna ordentligt!
 
Wasabi i hagen i dag!
 
Och Bea!
 
Och Clarinett på banan i kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0