Tandläkardag!

Igår var det sånt där vårvinterväder som jag efterlyst! Minusgrader på natten, sol och plusgrader på dagen, härligt!
 
Jag red lite på förmiddagen, först Szum som först fick longera lite och sedan skritta lite i snön. Sen red jag Lemonaden på slingan och longerade Dajmen, som jag även repeterade uppsittning genom att sitta upp ett par gånger. Sen ombyte och i väg till tandläkaren, vilket ju är bland det värre jag gör!!!
 
När jag överlevt tandläkaren så köpte jag foder, och munkpeppar till Zippin, jag ska ge henne det några dagar nu innan jag försöker börja jobba henne igen så ska vi se om humöret blir bättre. I somras åt hon munkpeppar med bra resultat så jag hoppas på det. 
 
På hemvägen gjorde jag en, inte så liten, avstickare och åkte och tömkörde en ponny. Väl hemma blev det färdig potatisgratäng och grillad kyckling med sallad till middag, så gott!!! Men sen en sväng till stallet, Linda red dressyrträning och sen fikade vi! Rätt bra dag trots tandläkaren! 
 
Nu väntar fyra dagars jobb på Ica, men först en sväng i stallet!
 
Szums långa hals och ovårdade man innan avsittning igår!
 
Lemonaden på slingan i solen! 
 
Och efter avsittning! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0