Söndag!

Så skönt med de här dagarna när det är väder så man kan vara ute, speciellt när prognosen sett ut att bli alldeles för kall!
 
Igår började jag med att mocka i flickornas lösdrift, fixade med staketet och drog in grenar till dom. De verkar inte, trots fri tillgång på hö, ha tillräckligt att tugga på och pyssla med då de både har tuggat på sitt hus och dragit in plast från utsidan hagen. Ska försöka såga ner några mindre träd till dom i veckan, så de har något att göra.
 
Sedan red jag först Lemonaden, det kändes jättebra och vi inte bara travade mycket utan kunde även jobba med övergångar till och från trav. Tidigare har det bara handlat om kunna hålla traven så länge som möjligt men hon är betydligt mer avspänd nu, och travar på nästan helt utan tjuvstopp, förut har hon ju tvärnitar så fort jag har rört mig eller minsta obalans. Hoppas att det verkligen släpper nu! Hon fick även skritta lite i snön.
 
Red Grå ute på slingan, inte lika spänd som sist jag red där, i alla fall när jag väl kommit upp för hon var väldigt spänd precis när vi började. Sen var hon mest pigg och på, försökte galoppera lite men hon bockade bara, vi kanske får till det nästa gång. Gjorde sedan ett försök att fånga Zippin, men hon bara härjade runt som en tok i hagen och jag orkade inte med det. Tog i stället Wasabi och jobbade henne i töm. 
 
När Paula kom så red vi ut en sväng med Clarinett och Juliette, och sedan hem och gjorde mat vilket bara blev stripes och sen resten av kötet sedan dagen innan. Blev en ganska kort paus innan jag var tillbaka i stallet och Linda red dressyrträning. Sen nattning av hästarna, och Linda följde med hem och vi gjorde kladdkaka som kvällsfika!
 
Flickorna blev glada för lite grenar, här Grå och Chokladen 
 
När jag skulle rida Grå så låg prinsessorna och sov som små jesusbarn i höet. 
 
Grå hade dessutom inga planer på att kliva upp :
Fick till slut med mig henne... 
 
Efter ridningen och buset lyser ur ögonen på henne!
 
Wasabi efter vi jobbat!
 
Och så från eftermiddagens ridtur, klockan är över 16 och det är fortfarande ljust, så underbart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0