Sådär fredag!

Gårdagen var sådär, då nu hoppas jag att helgen blir bättre!
 
Först på jobbet så var allt bakvänt då vsrubilen kört i diket så den var rejält försenad och kom inte förrän efter 16. Då hade den dessutom bara med sig hälften av våra varor så inga frysvaror eller färskvaror kom. Helt klart besvärligt men tur att det inte var någon värre olycka.
 
När jag kom hem höll Nisse på att göra ugnspannkaka, så middagen gick lätt. Sen i stallet så red jag Grå, hon blev uppskrämd av min katt Baloo precis när jag skulle tränsa och sedan satt den spänningen kvar i henne hela ridpasset. Även om det blev bättre och hon faktiskt trors spänningen var ridbar så slappnade hon inte av helt och känslan efter var sådär...
 
Den känslan blev ännu sämre när jag skulle fånga Zippin i hagen och hon försökte bita mig i armen när jag skulle ta henne. Det är en väldigt speciell häst med mycket humör, hon har hotat mig förut men inte gjort något. Nu gick det bra men efter att ha försökt fånga henne en stund så gav jag upp, som ni kanske förstår? Jag kan inte förstå varför hon ska ha sånt humör? 
 
Linda följde med och fikade lite, och vi hjälpte henne att fylla i försäkringspappren efter kastningen, och sen var den fredagen över. Nu hoppas jag på bättre känslor i helgen!
 
Bilder sedan jag och Linda red Wasabi och Bea i torsdags!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0