Måndagsstök!

Vissa dagar är det mer stök än nöje att ha hästar, som igår typ. 
 
På morgonen så jobbade jag Grå i töm innan jobbet, sen heldag på Ica. Efter jobbet så fikade jag lite smörgåstårta som jag köpt billigt på Ica, med kort datum, innan jag åkte och hämtade Linda och en släpvagn, och vi åkte och hämtade två höbalar!
 
Första balen gick bra att rulla ut i ena hagen, sen spände vi fast andra balen igen, men tydligen inte tillräckligt bra för när vi åkt ner till vägen och vänt och var på väg upp till nästa hage då ser jag i backspegeln hur balen rullar av släpvagnen!!! Jag ringer i förtvivlan till Nisse och har då sån tur att bonden som lastade balarna åt oss, skulle till Nisse sedan med balar och de var fortfarande kvar där så kom med traktorn och körde in balen åt oss!!
 
Sen körde vi tillbaka släpvagnen och sedan min bil till verkstaden, och Linda körde hem mig. Klockan var då över 23 och det kändes som att jag knappt träffat hästarna men de var nog nöjda ändå med nya balar i hagarna!
 
Grå i töm på morgonen igår. Jag tycker att hon är så fin med snön som bakgrund, det passar henne! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0