Alla hjärtans dag!

Oj vilken dag det blev!
 
Började i morse med att rida ut Clarinett och ta Dajmen som handhäst, var lite orolig över att träffa på någon älg eftersom det är älg överallt nu och det inte är helt lätt med två hästar. Så här i efterhand så var ju älgar det minsta problemet!
 
Det gick väldigt bra första halvan av turen, men när vi travade som bäst fick Clarinett ett spel på Dajmen och började kicka som en tok! Jag kan förstå henne för Dajmen är rätt jobbig som handhäst, hon går jättenära  (jag brukar peta till henne med tån när hon kommer för nära), är väldigt energisk och försöker hela tiden att gå förbi eller hitta på något. I alla fall så fick jag inte stopp på Clarinetts klickande och lyckades inte släppa ut linan tillräckligt för Dajmen så det slutade med att jag ramlade av! Landade på fötterna vilket ju kändes väldigt bra då men som resulterat i en lite svullen och öm fot...
 
Nästa problem var att ta sig upp igen! Det är ju nog besvärligt att komma upp i vinterkläder och med handhäst när man har pall... Jag försökte använda plogkanten men den var mjuk och jag sjönk bara ner, men tog mig upp i alla fall! Hann sedan bara rida en kort bit, och trava litegrann innan ett djur, lite oklart vad, sprang över vägen! Clarinett reagerade starkt och försökte vända hem och dra, men jag fick stopp på dom och vi red fram till vändplanen där vi skulle vända, och där djuret gått, innan vi red hem. På hemvägen fungerade det inte att trava för Dajmen bara busade, men vi tog oss hem och vi hann även träffa på plogbilen, hann dock se den i tid och kunde vänta på infarten innan vi red ut på vägen. Vilken ridtur det blev!
 
Sen till jobbet, och när jag var hemma igen gjorde jag pizza till middag och sedan nästa ryck i stallet. Reddå Zippin och Wasabi på banan. Zippin fick jobba med sidvärtsjobb i skritt och sedan trav på fyrkanten, och i dag helt utan kickar! Wasabi travade med ryttare för första gången i kväll! Gjorde ett försök innan julvilan men då förstod hon inte, efter jul har vi mest lufsat runt i snön men nu var det verkligen dags. Tog några försök innan hon förstod, det blev lite bus emellan och först saktade hon av så fort jag sa "bra", men till slut fick vi till en långsida med bra flyt så sen klev jag av och slutade!
 
Var lite lätt uppspelt då och det blev ju ännu mer när jag gick ett mess att jag vunnit en Facebook-tävling, jättekul! Sedan hade vi alla hjärtans fika, med köpt kladdkaka, jordgubbar och grädde, samtidigt som jag skrev fakturor... Så romantiskt!
 
Från Clarinetts och Dajmens tur i dag!
 
Tillbaka igen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0