Nu vänder ljuset!

Så var det kallt igen! Runt -19 hela dagen och nu i kväll -23. Det är kontraster i vädret kan man ju minst sagt säga med tanke på att det var 6 plusgrader i lördags! Men nu vänder ljuset i alla fall, äntligen! 
 
Jag har ändå ridit i dag men inte så mycket som jag kanske hade tänkt innan! Mockade och spånade en lösdrift först, sen red jag Chokladen på den upptrampade slingan och hon var väldigt laddad. Clarinett fick gå ett dressyrpass och även om hon egentligen var väldigt lugn så var det väldigt nära att jag ramlade av en gång när hon helt plötsligt såg något livsfarligt utanför banan och bytte riktning lite hastigt.
 
Grå och Wasabi fick gå i töm, och sen gav jag upp och fixade mat och värmde upp kläderna och mig själv. Åkte sedan för att ha två lektioner, kändes konstigt när det var så kallt men dit jag skulle var det några grader varmare och det gick ganska bra att ha lektioner i kylan. Sen nattning av hästarna och sen fika och mys framför vedspisen!
 
Wasabi hjälper till när jag ska ta in Chokladen!
 
Solen tittade fram när jag red Chokladen.
 
Wasabi i töm! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0