Motivation!

Det är ju jobbigt med motivationen den här tiden på året, håller ni inte med mig?
 
Det här med att komma igång i tillräcklig tid att hinna rida två hästar innan jobbet är svårt nu, i dag hann jag bara Chokladen. Hade en plan att om hon fick gå samma jobb i dag som igår, att rida på slingan, så skulle hon vara mycket lugnare och trevligare i dag och det skulle då kännas bättre inför nästa gång. Min plan höll perfekt! Hon var mycket lugnare, vi kunde trava betydligt mer och hon kändes riktigt fin! Och nu längtar jag till nästa gång jag får rida henne där!
 
Efter jobbet är det ju inte heller helt enkelt med motivationen, slutar man 18.15 så är klockan oftast 18.40 innan man ens hunnit hem! Det gäller att ha lättlagad mat och tempot uppe, men i dag var jag så väldigt trött också. Men tog mig till stallet och jobbade Zayats, som jag misstänkte så hade inte poletten trillat ner igår och idag var vi tillbaka på att vi red steg och inte meter igen. När jag står på marken så tar hon smackningen och att jag petar med spöet på bogen så lätt och bra, men från ryggen är det locket på. Har lite idéer om hur vi ska lösa det, men först två dagar hjärnvila för henne.
 
Jag är sjukt trött och funderar på hur jag ska orka med morgondagen! Väldigt mycket på planeringen då!
 
Magiskt vackert när jag red Chokladen i morse! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0