Kyla och busiga hästar!

Jag börjar bli lite less på kylan, inte för att det är jättekallt men tillräckligt kallt för att det ska vara kallt! Runt -15 är ändå rätt kallt när man är ute hela tiden!
 
Blev en del hästjobb i dag trots att det var kyligt. Började med Zayats som jag tömkörde runt den längre upptrampade slingan, planen är att rida där senare så bra början att tömköra. Sedan red jag Chokladen, hon var lite småbusig i början men det blev bättre, och sedan Grå som var väldigt busig i longeringen men okej att rida. Sist ut var Wasabi som var lite stökig redan att sadla och leda upp till banan, och som började longeringen med att bocka så tyglar och halsrem åkte över huvudet! Sen bockade och busade hon mer i lina än jag sett henne göra någon gång tidigare! Satt ändå upp och skrittade lite och det gick bra.
 
Sen mat och i väg på lektioner, eller en tömkörning och en lektion, som tur var så hade de inte lika kallt som hos mig. När hästarna var nattade gjorde jag ris a la malta och saftsås till kvällsfika. Nu är det dags för jobb igen, nyårshetsen drar nog igång i morgon igen!
 
Full fart under Grås hovar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0