Katastrofväder!

Katastrofväder men ännu inte katastrof hemma! Men 5-6 plusgrader, blåst och regn kan aldrig bli bra i december!
 
Jag började dagen med att leta rätt på mina broddar, efter några minuter hade jag tappat en! Som tur var hittade jag den i en häst hage senare.
 
På morgonen förberedde jag lite inför att Zippin skulle flytta, under dagen när jag jobbade fick jag meddelande om att de lastat och åkt med henne. Det känns skönt eftersom hon blev kvar lite längre än det var menat pga att ägaren inte hittade stallplats. Jag tömkörde även Zayats på morgonen innan jobbet, vi tömkörde runt gården och ner på vägen. Då var det fortfarande snö underlag och fint, lite läskigt tyckte hon att det var på sina ställen men hon gick med lite övertyga från mig. 
 
Lång lördag på jobbet dåvi har extra öppet i helgen. När jag kom hem värmde vi ostkaka till middag och sedan nattade jag hästarna både hos mig och Nisse, något mer vettigt blev det inte!
 
Jag önskar mig 2-3 decimeter snö i julklapp om någon undrar!
 
På promenad!
 
Tillbaka vid stallet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0