Julveckan!

Så kom kylan igen, det svänger fort! -13 grader i kväll!
 
I morse var jag igång tidigt i stället, jag red först Lycka lite och sedan kom Linda till stallet eftersom hon skulle jobba samma tider som mig på Ica sen. Så då red vi Zayats och Bea ihop igen. Kändes direkt med Zayats att hon var med på noterna i dag, hon tog igångsättningarna redan innan vi hade Bea som draghjälp, och hon förstod direkt att hon skulle följa. I dag red vi ut från banan och red två varv på det upptrampade lilla spåret bredvid banan. Det känns verkligen som att polletten trillat ner nu, och det känns som att nästa problem bör att hejda farten. Som jag sa till Linda så var det tur att Bea gick först och bestämde farten för annars hade det gått väldigt fort!
 
När vi klar i stallet var det tid för ombyte, lite fika och sen hämtade jag upp Linda för att åka på jobbet. Lätt kaosartat dag, vilket jag räknar med att alla dagar fram till jul blir, och dessutom extra lång då vi hade öppet till 20.00. Vi hade dessutom några hundra matkassar att göra till byns största arbetsgivare så vi knöt några kassar innan vi åkte hem, och jag åkte och nattade hästarna. Sen blev det varm nyponsoppa med glass till kvällsfika, och nu sova och ladda om! Två arbetsdagar kvar innan jul! 
 
Fortfarande halvmörkt när jag red Lycka i morse! 
 
Zayats efter ridningen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0