Gott slut!

Nu är vi nära det nya året!
 
I morse var det - 15 grader när väckaren ringde, jag kände att jag inte orkade rida tre hästar innan jobbet i kylan så strök Lemonaden (som jag hade bestämt mig för att börja rida innan nyår, fast först var det jul så det får bli trettonhelgen nu i stället) och tog en lite lugnare morgon. Innan jag kom igång var det mildare och snö i luften. Men jag red Zayats på slingan där jag tömkörde henne igår. Det gick väldigt bra trots att vi mötte på ett vilt djur! En mus kom springande i snön där vi red!
 
Efter Zayats så red jag Clarinett i skogen plus några travvarv på slingan innan fika och i väg på Ica. Där var folk nästan lika galna som för en vecka sedan! Förstår inte hetsen, de flesta har nog mat kvar också. Vi hade kvällsöppet till 20 så det var sent innan hästarna var nattade och jag kunde påbörja nästa projekt, nämligen att göra smörgåstårta. Första gången jag gör det men bottnar lagda med skinkröra mellan, hoppas att det blir bra. Vi fikade även vitlöksbaguetter med röror från jobbets chark, laxröra och räk och kräftröra. Så gott! En arbetsdag kvar i år nu!
 
Zayats ute på slingan, så duktig!
 
Och Clarinett ute i skogen, eller hör på väg ut på ett hygge. Här snöade det och vi hade rivit ner en del snö från träden också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0