Dags för ny kyla!

Idag har det inte varit så kallt, men nu är ny kyla på väg in! Jag hoppas att prognoserna har fel om nästa veckas temperatur! 
 
I morse tog jag Chokladen i töm innan jobbet. Hon är fin nu men i morse visade hon även upp hur lätt hon kan kicka bakut och brallan nu när det lossnat i bakdelen!
 
Efter jobbet så hade Nisse köpt med sig mat hem, sen åkte jag till stallet för att hinna så mycket som möjligt innan kylan kom in. När jag var klar så var det - 15.5 grad. Jag red Grå, hon var helt loss när jag longerade, hon pep och brallade ungefär hela tiden! Som tur var så gjorde hon inget sånt med mig, utan var bara pigg och fin. Sen tog jag Clarinett i töm och kan direkt ta tillbaka att hon har börjat lugna ner sig igen för i dag var hon helt loss. Så fort jag försökte mig på med galopp så exploderade hon och antingen kickade bakut, gjorde luftsprång eller kastade sig runt. Vad har hästarna ätit för energifoder egentligen?
 
När jag kom hem så gjorde jag räkmackor som kvällsfika, det var jag ju absolut värd!
 
Såklart att man blundar när man får en blixt i ansiktet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0