Bil igen!

Ledig dag och bara - 2 grader, och jag har inte ridit en enda häst! Så tråkigt, bara åkt runt och fixat en massa!
 
Var i stallet tidigt och fodrade, vattnade och mockade lösdrifter. Sen ombyte och på Hammarn och vårdcentralen, började på en ny astmautredning. Har gjort en förut men det är nog nästan 20 år sedan och läkaren hittade den inte ens längre! Tog i alla fall blodprov och blodtryck (det senare har väl inte med astman att göra men det är ju inte bra), så blir det nytt besök för andningskoll senare.
 
När jag ändå var på Hammarn så hämtade jag en sadelgjord som jag köpt begagnat och köpte foder, främst till Nisses djur. Mellanlandade med lite fika innan jag liftade med Nisses son till bilverkstaden och hämtade min bil! Sen hann jag kolla till hästarna innan det var dags att göra pizza och äta, och sedan åka till Sollefteå och besikta om bilen. Nu är den godkänd och jag får köra ett år till! Så skönt att ha bil igen! 
 
Forsatte direkt till lektioner och kom hem ganska sent. Kokade ägg och det blev äggmackor och te till kvällsfika!
 
Lemonaden var behjälplig vid mockningen i morse! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0