Torsdag!

Äntligen en dag utan åska, dock varmt så jag var lite orolig att det skulle bli igår med!
 
Började nere på betet med att rida lite dressyr på Clarinett, och sedan tömkörde jag Wasabi. Det är första tömjobbet för henne efter sommarvilan men hon är ju mycket tömkörd innan. Dock var hon inte riktigt nöjd, hon gick och drog i tömmarna och ville inte gå fram. Vi fick en diskussion, och hon kastade sig i väg och tippade baklänges omkull! Upp igen trasslade loss henne och försökte igen, exakt samma resultat, hon kastade sig i väg och tippade runt! Den här gången backade jag tillbaka, longerade något varv och sen på med tömmarna, och då gick det bra. Jag tror att det bara var lite test från hennes sida, som gick lite överstyr, men jag ska hålla koll så det inte är stök i munnen.
 
Sen upp på gården, red Pricken, och sen kom två elever och red. En av dom tränade på dressyrprogram och den andra hoppade för första gången, kanske nästa Peder Fredriksson? Efter det gjorde jag pastagratäng med rester av den grillade kycklingen vi åt dagen innan och sen tillbaka på gården igen!
 
Red Zippin lite lätt och sedan kom det ett gäng för foderkurs. Tyckte innan att det var en bra idé att rida precis innan, men jag blev ju genomsvettig i värmen även om vi red lugnt, så kanske inte helt genomtänkt. Kursen gick bra, tror jag, men jag var helt slut efter!
 
Bea i hagen igår morse, hon stod helt lugnt och vilade...
 
För att sen lägga sig och rulla, och ställa sig att beta. Som om hon visste att jag fotade.
 
Clarinett parkerade under ett träd när vi ridit klart och tyckte att hennes matte skulle kliva av!
 
Wasabi efter vi hade diskuterat. Här ser hon ju samarbetsvillig ut!
 
Så fin! Men det är mycket häst emellanåt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0