Mer blåst!

Fredag igår och det blåste ännu mer än på torsdagen!
 
Jag red Grå och Zippin innan jobbet. Grå var spänd i blåsten och kändes inte helt hundra ren, vet inte om det hade med spänningarna att göra eller att underlaget var fruset och därmed lite hårdare. Zippin däremot jobbade på rätt bra i blåsten och vi jobbade med trav på stora volter, åttor och över bommar.
 
Sen snabbfika och i väg på Ica där det var lönefredag och tempo efter detta. När jag kom hem, släpandes på 4 matkassar och en bal toapapper, så stekte jag hamburgare. Och sedan hjälpte Nisse mig att lasta Wasabi och så körde vi henne en liten sväng. Hon har inte åkt så mycket tidigare och framförallt inte så mycket ensam, hon har åkt en gång ner till betet själv och annars lite kortare turer med sällskap, och på söndag ska vi i väg på längre tur. Hon tyckte väl att det var sådär att åka när man inte fick bestämma skälv när man skulle gå in och ut men hon accepterade läget i alla fall. Skönt med kamera i transporten, vi kunde se att hon konstant tittade ut genom fönstren och det kan bli en jobbig resa på söndag om hon ska hålla på lika då. Tror att jag ska sätta bomull i öronen och luva på då så blir det lite mindre ljud i alla fall. 
 
I dag ny jobbdag och såklart blåser det i dag med! 
 
Ser ni primadonnan? Såklart får de andra äta på kanten när Clarinett vill vila i höhögen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0