Mer aprilväder!

Aprilväder i dag med! I morse rätt fint och när jag red upp Clarinett till ridbanan så hann jag tänka att det nog skulle bli bättre väder än prognosen sagt, efter att ha skrittat två varv på banan så var vi mitt i en hagelskur med blåst och underlaget vitt! Såklart var allt över igen innan jag ridit klart!
 
Jag började hos Nisse med att släppa ut ett par hästar och mata här innan jag fortsatte hos mig. Först tog jag Wasabi i töm, hon börjar bli fin i trav jobbet men orkar dåligt i galoppen. Det blir mycket korsgalopp och hon fixar typ ett halvt varv i bra galopp på volten. Men det kommer nog! Och sedan red jag dressyr med Clarinett, blev ju ett struligt ridpass sist så jag ville fortsätta från det. Och Clarinett kändes fin, och jag tycker att vi får mer och mer kläm på galoppen!
 
Sen fika och i väg till jobbet. Efter jobbet så åkte jag direkt och hade en lektion innan nattning av hästarna och nu tidig kväll. Jag har varit sjukt trött i dag men det har nästan alla på jobbet varit i dag...
 
Wasabi på banan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0