Blås-torsdag!

Är det inte snö så är det blåst, lite mer normalt vårväder nu och då givetvis blåser det!
 
Jag började igår med att longera Zippin innan Paula red lektion. Sedan jobbade jag Lemonaden i töm, det se så lätt och bra ut i töm så jag har så svårt att förstå att hon ska vara så spänd när jag rider... Red dressyr på Clarinett och red även Wasabi i blåsten. Longerade först och eftersom hon verkade obrydd så red jag, vi jobbade vidare med traven och kunde trava i alla fall 1.5 varv visserligen med något avbrott. Men hon är verkligen mer som en 2,5 åring än en 4 åring, vinglig, svårpåverkad och mest i sin egen bubbla. Men det kommer nog det med, frågan är bara när...
 
Sist tog jag även Szum i töm, sen åkte jag och Nisse upp på byn och åt innan jag åkte på lektioner. Nu ny dag och mer blåst!
 
Wasabi var inte jättesugen på att kliva upp för att jobba igår!
 
Hon fick även ha nosgrimma för första gången igår, hon inte bara känns dom en 2,5 åring hon ser ju även ut som en! Inte ser hon vuxen ut i alla fall... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0