Återigen vinter!

Vinterns tredje bakslag på en vecka, återigen vitt på marken och hela dagen igår växlade det mellan snö och regn. Men jag jobbade ju igår och klarade mig ganska bra, dessutom hade jag drömt att de varnade för en meter snö och det är det ju inte än!
 
Jag tog Zippin i töm innan jobbet igår och efter jobbet så värmde jag bara risgrynsgröt till mat innan stallet. Red Lemonaden på banan, och hon var så klart lite spänd i vädret men vi jobbade på med volter i trav och det gick ganska bra. Hon är ju så känslig, speciellt om hon är lite spänd, att minsta ojämnhet i underlaget, att jag rör mig eller hamnar i obalans gör att hon blir osäker och vill sakta av. Såklart svårare på volt än fyrkanten men det gick rik bra igår, speciellt när vi red ett varv på fyrkanten, ett varv på volten, ett varv på fyrkanten osv. Men inte var det så roligt väder direkt.
 
I dag snöar det också och jag ska dra igång den här dagen, börjar med en intressant förmiddag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0