Äntligen löshoppning!

Ytterligare ett par dagar med fantastiskt vårväder men nu väntar regn och snö...
 
Igår jobbade jag Clarinett i töm innan jobbet, och red Chokladen på kvällen. Försökte jobba med samma saker som på träningen, och det gick ganska bra, men det finns såklart mycket kvar att jobba med.
 
I dag började jag och Paula med att rida ut på Clarinett och Juliette. Sen red jag Lemonaden på banan, hon var bättre än sist men fortfarande spänd. Filmade från ett hinderstöd för att försöka se vad som händer när hon blir spänd men blev inte så mycket klokare... Sen satte jag upp staketet på banan och byggde fram löshoppning innan jag stekte pannkakor till middag, och åkte i väg på en lektion.
 
Sen vid 19tiden träffades jag och Linda i stallet, hon hade jobbat och jag hade hatt träningen. Men trots att vi kom igång sent och bara var två personer så hann vi löshoppa 4 hästar innan mörkret! Först Bea som var pigg och sprang åt alla håll! Sen Zippin som var ofokuserad i början men sen hittade koncentrationen och hoppade då riktigt bra. Wasabi gjorde allt i full fart men skötte sig bra, och Dajmen sist var laddad och studsade över hindren! Alla hästar fick hoppa lågt och lätt i dag!
 
Avslutade kvällen med varma mackor och nu väntar duschen och sängen!
 
Bea på löshoppningen!
 
Och Wasabi! Filmer finns på min Instagram (nillashast)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0