Ännu mer blås

En dag till med rejäl blåst, behöver jag säga att jag inte gillar blåst?
 
I morse skulle jag jobba Chokladen i töm innan jobbet, och fick den briljanta idén att hålla till i en av sommarhagarna. Det var ju fruset så banan var hård men där ute där det egentligen är för mjukt var det bra. Men kombinationen rejäl blåst och vara ute på gräset (fast så mycket gräs är det ju inte) gjorde att jag hade en ordentligt laddad Choklad. Hon bockade så gjorden åkte fram, tyckte det var obehagligt och fick nästan lite panik så reste sig och bockade ännu mer så gjorden var ända framme på halsen! Tee gånger gjorde hon så, tredje gången dock helt utan panik för då stod hon bara och väntade tills jag tog lös den! Blev inte jättemycket arbete utan mest avradtning men lite omväxling i alla fall!
 
Efter jobbet så gjorde jag köttfärssoppa! Givetvis blev jag jättemätt och det var segt att komma igång. Men jag red i alla fall ut en sväng med Clarinett, hon fick gå travjobb på vägen. Jag hade satt på henne det tunna reflextäcket, eftersom det snart skulle börja skymma, men jag hann inte ens tränsa innan det blåst över till en sida så fick byta till det vinterfodrade.
 
Nattning av hästar och sen lite tv, nu ladda för i morgon!
 
Chokladen i ett moment av fokus på morgonens jobb!
 
Ganska fin ändå!
 
Efter avslutat pass!
 
Från Clarinetts tur!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0