Annandag påsk!

Så var påsken över för denna gång, en för mig ganska normal påsk med mycket jobb och en hel del häst!
 
I morse red jag Wasabi innan jobbet, vi styrde lite runt träden i skogskanten och spanade in olika sorters snö och is. Allt måste verkligen spanas in innan man kan trampa på det!
 
Några timmar på Ica, och efter jobbet och lite fika så åkte jag till stallet.. Men hann inte så mycket mer än att laga en hage och ta rätt på en trasig grimma innan jag gav upp, det blåste rejält och haglade så marken blev vit. Så gjorde i stället mat, lättlagat med färdig potatisgratäng och resterna från gårdagens grillning, vi hade lite kaffegäster och sen när jag gjorde nästa ryck i stallet så hade jag vinterkläderna. Det blåste och snöade, jag tog Grå och Szum i töm, och däremellan körde Nisse balar åt hästarna. Blev en sen kväll trots kort dag på jobbet, nu är jag trött och det känns bakvänt att det är tisdag i morgon...
 
Wasabi tränar styrning runt träden och inspekterar underlaget!
 
Efter avsitting! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0