Älgkontakt!

Härlig dag med sol igår!
 
Jag började med att longera Dajmen, hon har haft vila då jag varken hunnit eller orkat med henne. Nu gör vi ett nytt försök att komma igång. Sedan red jag Zippin lite på banan, och så ett dressyrpass med Clarinett. Skrittade upp Lemonaden i skogen, när vi kommer uppför backen brakar det till och ett par älgar springer parallellt med oss. Även om de är nära så är det så mycket sly och träd att vi inte ser dom, Lemonaden blir jätterädd! Jag sitter av och hon står och skakar! Går en liten bit, sitter upp och rider en liten sväng runt träd innan jag vänder tillbaka och rider hem. När vi rider förbi stället där det hände så dunkade hjärtat rejält på henne! Ledde henne sedan nerför backen, den är brant och trång och inte rolig att rida med spända hästar, speciellt inte när man vet att de fått sadeltvång i just nerförsbackar vid spänningar. Nu gick det bra, jag satt upp och red lite på banan och då var hon som vanligt.
 
Sen middag och i väg på lektioner, sen kväll och nu tidig morgon. När jag åkte från stonas hage igår kväll efter att ha vattnat dom så började min bil att låta. Såklart går den sönder när det väntas dressyrträning. Det är någon plptbikt som lossnat i ena hjulet, håll tummarna att det inte är något avancerat att fixa! Jag behöver min bil! 
 
Dajmen longeras! 
 
 
 
Så här kan det se ut när jag ska ta in en häst:
Det är Lemonaden jag försöker få in och Dajmen och Clarinett hjälper till! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0