Sensommarväder!

Igår på dagen var det härligt se sommarväder men på kvällen kom hösten med regn och rusk!
 
Eftersom det ska vara skitväder i dag så försökte jag arbeta så mycket hästar som möjligt igår. Började med att bygga om hagarna lite så hästarna fick mer mat och jag får bort långgräset från gården. Sen gjorde jag bakbromsträning med Lemonaden innan jag red Grå. Ett tag sedan jag red henne sist men det gick rätt bra, lite seg i galoppen och speciellt fattningarna men fick till det och även höger galoppen som hon gärna tar fel. Efter henne tog jag Satine som jag först longerade, sen tränade start och stopp från marken, ståendes i en stigbygel och till sist även uppsuttet. Tveksamma steg den här gången men det släpper nog bara vi får göra det någon gång till.
 
Sen fick Chokladen gå galopp-programmet i lina och så tömkörde jag Wasabi, bland annat över bommar. Hon är väldigt fin och gör jobbet bra med tanke på hur lite tid jag lägger på henne, nu var det en månad sedan sist jag tömkörde.... Sen middagspaus, eftersom jag glömt att köpa sås till den mat jag hade tänkt fick jag vara lite kreativ. Det blev laxbitar i ugn med fetaost och till det kokt potatis och fetaostsås. Blev väldigt gott, Nisse kom hem från skogen ungefär när jag hade ätit och var på väg igen. Den sov han när jag kom från stallet nästa gång... 
 
Till kvällspasset hade det börjat regna, jag skrittade ut med Clarinett i skogen, tordes inte det på dagen när de jagade där, och jobbade Szum lite i töm. Sen täckade jag alla mina hästar som förberedelse för nattens regn!
 
Nu morgon med regn och blåst, gäller att kläå på sig i dag!
 
Började morgonen igår med mys med Holger!
 
Stona går precis utanför banan nu så jag har bästa utsikten när jag rider!
 
Lemonaden blev nog sur när jag fångade henne direkt när hon rymde och stoppade tillbaka henne i sin straffhage. Hon fick chansen att gå med kompisar på nytt gräs men gick ut direkt, sen la hon sig och sov...
 
Wasabi i hagen!
 
Och på banan, nu nyfriserad!
 
Laddar för ovädret i nytt täcke och med kraftfoder.
 
Från min och Clarinetts tur, känns hödigt med regn, mörker och löv i manen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0